8.24.2011

bounce cake @cafe orwell!

Last Saturday we played for the event called "Bounce Cake".
 
It was located around Bushwick.
We haven't had many gigs around Bushwick,
but in my opinion Bushwick seems kind of developing places among young people and culture
as next Williamsburg.
There seemed filled with indie bars, venues, and creative minds.
 
Every time we play show in a place where we haven't played, it's always fascinating to us.
So we switched some set list for this special night in Bushwick.
  
In this year, we basically start our show with "Rondo" as the first song,
but at bounce cake, we started with "Home".
I felt that the mood in cafe orwell was changed from night bar to poppy dance party floor as we started.
We also played new song which is kind of hard core punk song!
It was very challenging to us but kind audiences seemed they enjoyed it a lot:)
 
After we finished show, the guy who managed sounds talked to me then said
"Your show was so fun! it's like party dancing sound as B-52's!"
I was little bit flattered because I've loved B-52's since I was 14years.
But I was so glad to be able to share pleasure of music with everyone at the same time!
 
Till the event is ended, Sabrina( who organized this great event) and her friends worked a lot and helped us to bring gears. 
I realized every great event is composed by such great cooperation.
We would like to say "thank you!" to people who were in cafe orwell that nite!
Really looking forward to next dance party with you guys!
 
P.S
We love Bushwick:)

Ikue

 
この前の土曜日、bounce cakeというイベントで演奏しました。
 
私たちがあまり演奏したことのないBushwickでのライブ。
Bushwickは次世代Williamsburgといった雰囲気で、若者や若者が造りだす新たな文化で発展しているように見えました。
インディーなバーやライブハウス、そしてクリエイティブマインドに満たされた街といった印象。。。
 
未開の地で演奏するのはいつも新鮮です。
この日はBushwickでの特別な夜ということもあり、セットリストもいつもと違う雰囲気に変えました。
 
今年は通常"Rondo"でしっとりとライブを始めていたのですが、Bounce cakeでは"Home"で元気にスタート。
演奏を始めると同時に、cafe orwellのムードが夜のバーからポップなダンスフロアーへと変わったように感じました。
ハードコアパンク風の激しい新曲も披露しました!
私たちにとっては冒険だったけれど、お客さんは皆新曲も楽しんでくれていたように思います:)
 
ライブを終えるとサウンドチェックを運営してくれたお兄さんがきてこう言いました。
「君たちのライブすごく楽しかった!B-52'sみたいなダンスパーティサウンドでさあ!」と。。。
私は14歳のころからB-52'sが好きなので、ちょっと照れてしまいましたが、
でもそれと同時にお客さんみんなと音楽の楽しさを共有できたことがなにより嬉しい!
 
イベントが終了するまで、サブリナさん(bounce cakeのオーガナイザーさん)と彼女のお友達は忙しそうでした。
みんなが私達の機材の運搬まで手伝ってくれました。
どのすばらしいイベントも、こういたみんなの協力で成り立っているのだなあ…と実感。。。
この日cafe orwellにきてくれた皆さんに感謝の気持ちでいっぱいです!
また皆さんとダンスパーティーできる日を心待ちしてます☆
 
最後に…
Bushwick大好き!
 
Ikue





No comments: